top of page

Nagy karácsonyi könyvlista

HO-HO-HO! Most,hogy lassan elérkezünk Advent második vasárnapjához, elgondolkodtam azon,hogy mik azok a kötetek, amiket nem rugdosnék ki a karácsonyfa alól, ha ott csücsülnének. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül, így ha valaki férfitársának keresne könyvet karácsonyra, de nincs ötlete, annak remélem ez a poszt ad egy-két ötletet. Na de lássuk a macit, mi az a top 5 könyv nálam, ami ott henyélhetne a fa alatt.

Kiadó: Kolibri / Oldalszám: 320 /Kiadás éve: 2016

Szerintem aki ismer, annak nem kell bemutatnom azt,mennyire az életem részét képezi a Star Wars széria. (Főleg inkább az I-VI.-rész). Gyerekkoromban mindig is álmodtam egy Baljós Árnyak mozifilmkönyvért, de mivel senkinek soha nem említettem a családban, így természetesen nem ült egyik évben sem a fa alatt. (Logika, tudom.)

Amikor megláttam ezt a könyvet a neten, a szívemhez tettem a kezem, és azt mondtam, hogy egy életem-egy halálom, egyszer megszerzem ezt a könyvet. Mennyire király már, ha egy embernek van a filmgyűjteménye mellett egy ilyen remek összefoglaló kötete a Star Wars univerzumról.

______________________________________________________________________________________________

Kiadó: Libri / Oldalszám: 288 / Kiadási éve: 2016

Amiben van egy kis önfejlesztés az már jöhet, főleg ha professzorok írják,egyenesen a Stanford egyetem színeiben. A formatervezés, és a design nagyon közel áll a szakmámhoz, épp ezért amiért ajánlotta nekem Fanny (nagyon király könyveket ajánl egyébként), nagyon megörültem neki. Kissé megtévesztő a borító színvilága, mert egyébként abszolút tudatos, tudományos alapokra épülő tanácsokat kaphatunk életünk korrigálására,szervezésére. Az efféle könyvek segítenek nekünk abban,hogy közelebb kerüljünk saját magunkhoz, a magunkkal való viszonyt pedig mindig ápolni érdemes. A tartalmat elolvasva pedig megfogadtam, hogy márpedig ez kell az én polcomra a későbbiekben. _________________________________________________________________________________________________________

Kiadó: Agave / Oldalszám: 656 / Kiadás éve: 2017

Már régóta szemezek ezzel a kötettel.Egyrészt a terjedelme váltott ki egyféle szimpátiát, hiszen egy utópisztikus regény nem lehet elég részletes, másrészt pedig a borító az, ami felkeltette az érdeklődésem. Mert azért valljuk be elég vagányul néz ki. Ezeket a témákat különösen nagy figyelemmel kísérem, hiszen a környezetvédelem, és a környezeti változások szerintem a 21.század egyik legsürgetőbb problémái között szerepelnek. A társadalom és a politika átalakulásai pedig mindig izgalmas eszmefuttatásnak bizonyulnak. Kicsit már túl sok számomra a gyilkolásos disztópia, épp ezért ezt a regényt egy gyöngyszemnek látom a sivatagban. Nagyon kiváncsi vagyok rá.

_________________________________________________________________________________________________________

Kiadó: Jaffa / Oldalszám: 400 / Kiadás éve: 2017

Ezen megint nem fognak sokan meglepődni. Bear Grylls számomra a megtestesült keresztapa, akire felnézek. Olyan mintha Jack London és Jeanne d'Arc törvénytelen gyereke lenne, aki a kor emberét próbálja megóvni attól, hogy ne kényelmesedjen el a technika adta világban. Hogy mi, akik többnyire magunk is már gépekké válunk, a vadonban járva azokra az ösztöneinkre számíthatunk,amiket még talán nem sikerült teljesen kiirtani magunkból. Ebben a kötetben viszont szó esik a technika adta veszélyes helyzetekről is,amiben ugyan csak szükségünk van a józan észre, és a tudásra, ha túlakarjuk élni mindezeket. A minimál design itt megint csillagos ötös, a 400 oldal pedig igen csak csábító nekem annak ellenére is,hogy jómagam sokat olvasok a témában. _________________________________________________________________________________________________________

Kiadó: Akkord / Oldalszám: 240 / Kiadás éve:2017

A természettudomány és én sokszor kéz a kézben járunk, épp ezért vétek lenne egy olyan jó kötetet kihagyni, mint amilyen ez. Az agykutatás a világ egyik legizgalmasabb kutatóterületéhez tartozik véleményem szerint, hiszen nem mást vizsgálunk, mint a saját emberi mivoltunk korlátjait, és lehetőségeit. A könyv ráadásul nem is egy vonalhoz ragaszkodik, több szálon vezeti végig, ami lehet pszichológiai, technikai, biológiai,és még sorolhatnánk. A borító remek, és a 240 oldalas terjedelemszám egyfajta kisebb biztosíték arra, hogy lényegretörő olvasmányt tarthatok majd a kezemben. Ez volt számomra a top 5-ös lista, amit szívesen látnék a karácsonyfa alatt. Írtam a Jézuskának, úgyhogy ha nem kapom meg valamelyiket, akkor megyek a panaszkönyvért. Legyetek rosszak addig is! (Én az leszek.) ¡nos vemos pronto!


A te véleményed:

bottom of page